تور چارتری تفلیس

گردشگری امیری 18 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

کلان شهر گرم و مهمان نواز تفلیس در قلب قفقاز واقع شده است. این شهر با قدمت طولانی خود جذابیت های غیرقابل انکاری دارد که بازدیدکنندگان را تحتث تاثیر قرار می دهد. تفلیس با بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر گرجستان است که در کنار مکان های تاریخی، ساخت و سازهای مدرن در حال رشد هستند. از مجتمع های مسکونی، مراکز خرید و مراکز تفریحی گرفته تا آثار هنری که با معماری مدرن تلفیق شده اند. تنوع هتل های تفلیس بسیار است و با هر بودجه ای می توان هتلی مناسب پیدا کرد. اگر بودجه و هزینه سفر برای شما هم مهم باشد، شاید بخواهید درباره تور چارتری تفلیس بیشتر بدانید. در این محتوا ابتدا به روش های سفر به تفلیس خواهیم پرداخت و سپس، درباره تور چارتری صحبت خواهیم کرد.

تور تفلیس زمینی

تورهای زمینی از طریق قطار و اتوبوس انجام می شوند. در حال حاضر تنها سفر با اتوبوس برقرار است و امکان سفر با قطار وجود ندارد. از آنجایی که گرجستان از کشورهای نزدیک و همسایه ما است سفر با اتوبوس به صورت زمینی در مقایسه با کشورهای اروپایی زمان زیادی نمی برد. سفر زمینی با اتوبوس های VIP انجام می شود تا شما سفری راحت را تجربه کنید.

تور چارتری تفلیس اتوبوس زمانی انجام می شود که تور صندلی های اتوبوس را رزرو کرده باشد و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. به این ترتیب هزینه آن کاهش پیدا می کند. معمولا حرکت از تهران در پایانه های غرب و بیهقی آغاز می شود، در این زمینه جهت ثبت نام و پیگیری محل آغاز تور با مشاوران سیوان دشت در تماس باشید.

تور هوایی تفلیس

با بهترین شرکت های هواپیمایی با تور تفلیس همراه شوید تا در عرض یک ساعت و چهل و پنج دقیقه از تهران به تفلیس برسید. تور چارتری تفلیس هوایی نیز مانند تور زمینی به صورت رزرو صندلی های هواپیما صورت می گیرد. هزینه بلیت به خصوص در های سیزن افزایش پیدا می کند، با انتخاب تور چارتری می توانید با هزینه ای کمتر به شهر زیبای تفلیس سفر کنید.

مدارک لازم تور چارتری تفلیس

  • اسکن صفحه اول گذرنامه
  • بلیت رفت و برگشت
  • نشان رزرو هتل یا محل اقامت
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی دو دوز واکسن کرونا
  • به همراه داشتن پول نقد به مقدار کافی( هر شب و هر نفر 100 دلار )

از این موارد تور تفلیس تهیه بلیط، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و ترانسفر شما به هتل و فرودگاه را بر عهده می گیرد. همچنین، طبق برنامه ریزی مشخص با تور لیدر همراه خواهید شد تا از مکان های دیدنی شهر بازدید کرده و در طبعیت زیبای تفلیس قدم بزنید.

تاریخچه مختصری از تفلیس

اگر به تور چارتری تفلیس علاقمند هستید شاید بخواهید درباره قدمت آن بیشتر بدانید. طبق آنچه که باستان شناسان کشف کرده اند، قلمرو تفلیس در اوایل قرن چهارم قبل از میلاد سکونت گاه بوده است. شهر بیش از 1500 سال قدمت دارد و در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه واختنگ گرگاسالی تاسیس شده است. افسانه های جالبی درباره پیدایش تفلیس وجود دارد که می توانید در طول سفر به آنها گوش دهید. یکی از افسانه ها درباره چشمه های آب گرم گوگردی است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید؛ افسانه درباره شاه واختنگ است که همراه با شاهین خود در جنگل انبوهی نزدیک رودخانه متکواری به شکار قرقاول مشغول بود. شاهین، قرقاول را زخمی می کند پرنده زخمی در دریاچه آب گرم می افتد، خواص درمانی آب، پرنده در حال مرگ را زنده می کند! همین باعث می شود که پادشاه در همان جا شهری به نام تفلیس به معنای «گرم» بسازد!

شهر قدیمی تفلیس

در تور چارتری تفلیس به شهری قدیمی سر خواهید زد. خیابان های ساده سنگ فرش شده باریک، قلعه های قرون وسطایی و کاروانسراها در این منطقه بیشتر دیده می شوند. عطر نان تازه پخت گرجی شوتیس پوری در بخش های قدیمی می پیچد و شما را مجذوب خود خواهد کرد. در این بخش، قلعه ناریکالا نیز قرار گرفته است. قلعه ای از قرن چهارم که قرن ها نگهبان شهر بوده و از حملات بسیاری جان سالم به در برده است. اگر از راه رفتن خسته شدید، با تله کابین از پارک رایک به سمت قلعه بروید تا چشم اندازی منحصر به فرد از شهر را تماشا کنید.

موزه های تفلیس

در تور چارتری تفلیس که باعث می شود در هزینه های خود صرفه جویی کنید، به بازدید از موزه های شهر خواهید رفت. در این شهر موزه های متنوعی وجود دارد.

  • موزه سیمون جاناشیا گرجستان: آثار باستان شناسی کشور گرجستان را در این موزه تماشا کنید. نمایشگاه دائمی خزانه داری از طلا، سکه ها و جواهرات گرجستانی را فراموش نکنید.
  • موزه هنر مدرن و گالری ملی گرجستان: شاهکارهای افسانه ای از نقاشان گرجی و دیگر افراد مشهور جهان را در این مکان مشاهده خواهد کرد.
  • موزه مردم نگاری: اگر دوست دارید تا با سبک زندگی گرجی ها بیشتر آشنا شوید، حتما این موزه را در فهرست بازدید خود قرار دهید.

خرید در تفلیس

در شهر تفلیس از بازار گرفته تا مراکز خرید و تیک های طراحان معروف را می توانید به راحتی پیدا کنید. در سال های اخیر، طراحان گرجی مانند انوک و آوتاندیل، شهر جهانی پیدا کرده اند. اگر به دنبال خرید هدیه برای دوستان و خانواده هستید، تفلیس مال (Tbilisi Mall) و مرکز خرید ایست پوینت (East Point) را پیشنهاد می کنیم. هر دو مرکز خرید شامل مجموعه بزرگی از مغازه ها، رستوران ها، کافه ها، مراکز بولینگ و بلیارد، سینما و غیره می شوند و در نزدیکی بسیاری از هتل های تفلیس قرار دارند.

به بازار دستفروشان در درای بریج (Dry Bridge) هم سر بزنید، از سوغاتی های سنتی و صنایع دستی گرفته تا یادگاری های دوران شوروی و آثار هنری اصل در آن به فروشد می رسد. تورلیدر در زمان خرید شما را همراهی خواهد کرد تا بتوانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید.

غذاهای گرجی

بخشی از تور چارتری تفلیس خوردن و نوشیدن غذاهای محلی است. اگر رژیم دارید بهتر است قبل از سفر آن را پایان دهید، چرا که برای سفر به تفلیس باید اشتهای زیادی داشته باشید! رایجه پای پنیر خاچاپوری معروف گرجستان، کباب های لطیف متسوادی، کوفته های خینکالی آبدار و نان های تازه پخت شده همه جای شهر دیده می شوند. خورش های بهشتی مانند چقاپولی و پناخی دلچسب در کنار نوشیدنی های خوش طعم شما را به مهمانی دلپذیری دعوت می کنند.

تقریبا در هر رستوران تفلیس می توانید غذاهای گیاهی یا وگان سفارش دهید. گرجی ها عاشق سبزیجات هستند و سالاد و غذاهای مختلفی از جمله پهالی، شچمندی و لوبیو را سرو می کنند.

پس از غذا می توانید به کافه هایی با دکورهای زیبا سر بزنید. از قهوه و شکلات لذت ببرید و به ادامه بازدید از مکان های تاریخی و طبیعت در تور چارتری تفلیس بپردازید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس

اتوبوس های مدرن و نو در سال 2019 در شهر تفلیس قرار داده شدند. اتوبوس هایی با تهویه مطبوع و بالا بر ویلچر که هزینه سواری آنها 0.16 دلار است. مینی بوس های شهر 0.25 دلار خواهند بود.

سیستم مترو شامل 2 خط می شود و واگن ها در همین سال های اخیر به مدرن ترین حالت ارتقا پیدا کرده اند. هزینه مترو نیز تقریبا 0.16 دلار است. تفلیس شهری امن است و تا زمانی که اقدمات احتیاطی معمولی را رعایت کنید با مشکلی رو به رو نخواهید شد، این مسئله برای استفاده از مترو نیز صدق می کند.

جهت استفاده از تاکسی هم می توانید به آژانس های شهری بروید و هم از طریق اپلیکیشن از شرکت های بزرگی که خدمات خود را به انگلیسی ارائه می دهند، سفارش خود را ثبت کنید. گزینه اپلیکیشن بهتر است چرا که موانع زبانی وجود نخواهد داشت و از هزینه بیش از حد یا مشکلات یافتن آدرس جلوگیری خواهد شد.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW