مکان های دیدنی کشور فرانسه

گردشگری امیری 20 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

اگر بگوییم تور فرانسه پس از تور انگلستان شناخته شده ترین تور اروپایی است بیراه نگفته ایم، کشوری که هر سال عده بسیار زیادی ان را به عنوان مقصد سفر های خود انتخاب میکنند.

کشور فرانسه پس از قرون وسطی به یکی از بزرگترین قدرت های جهانی تبدیل شد و در کنار ایتالیا و برتانیا طی دوره رسانس، زیبا ترین دوره تاریخ بشریت برای عرصه های فرهنگ و هنر را رقم زد.

در حال حاضر این کشور با داشتن بیش از 80 میلیون گردشگر، رتبه نخست را در بین تمامی کشوری توریستی را به خود اختصاص داده است.

اینبار قصد داریم ده مورد از بهترین مکان های توریستی این کشور زیبا را به شما معرفی کنیم.

1-برج ایفل

مگر میشود حرفی از فرانسه به میان بیاید و کسی به یاد  این نماد زیبای کشور فرانسه نیوفتد؟

این برج ابتدا تنها به خاطر نمایشگاه جهانی به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب کبیر فرانسه ساخته شد، اما خیلی بیشتر از انچه سازندگانش فکر میکردند مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به نماد فرانسه و پاریس شد.

در یک نظرسنجی وقتی از مردم پرسیدند که با اوردن اسم کشور فرانسه به یاد چه چیزی میافتید، بیش از 70 درصد شرکت کنندگان پاسخ دادند، برج ایفل!

این برج که از بیش از 18 هزار قطعه اهن ساخته شده تا مدت ها عنوان بلندترین سازه ساخته دست بشر را یدک میکشید، جالب است بدانید این برج تنها در دو سال ساخته شده است، دو سال با تکنولوژی قرن نوزدهم!

پاریس به خاطر وجود این برج به عنوان شهر عشاق شناخته شده است.

البته این بانوی آهنی تنها آهن نیست و در درون خود رستاوران ها و کافی شاپ های بسیار زیادی را جای داده است.

2-کلیسای نوتردام

بعد از شناخته شده ترین برج جهان، نوبت به معروف ترین کلیسای جهان میرسد.

این کلیسا که در قرن 12 میلادی ساخته شده از مظاهر ملی فرانسه به شمار میاید و زمانی بزرگترین کلیسای تمام جهان بوده است، هرچند حالا نه تنها در جهان بلکه در خود فرانسه هم رقبای بسیاری دارد.

ابتدا در جایی که این کلیسا هست یک معبد بت پرستی قرار داشت، اما با کمی تغییر ظاهر به یک کلیسا تبدیل شد.

بعدها که تعداد مسیحیان فرانسه زیاد شد این کلیسا تخریب و مجدد ساخته شد.

از ان زمان این کلیسا چندین بار بازسازی شده است تا همچنان بعد از گذشت هشت قرن زیبایی خود را حفظ کند.

در تمامی قسمت داخلی این کلیسا اثار هنری مختلفی قرار داده شده که تمامی قصه های این کلیسا و مسیحیت را به شما نشان میدهند.

علت اصلی اهمیت این کلیسا این است که به عنوان زیبا ترین معماری گوتیک شناخته میشود، سالیانه 14 میلیون گردگشر از این کلیسا بازدید میکنند.

3-موزه لوور پاریس

و آخرین بومی پاریس در فهرست ما

این موزه به عنوان عظیم ترین و مشهور ترین موزه جهان شناخته میشود که حتی کسانی که از اسم هنر هم نفرت دارند دست کم یکبار اسم ان را شنیده اند.

این موزه ابتدا کاخ و قلعه ای بوده که خانواده سلطنتی فرانسه در ان زندگی میکردند، در واقع این کاخ اخرین خط دفاعی و دژ پاریس بوده است.

پس از انکه لویی چهارم تصمیم به نقل مکان به کاخ ورسای گرفت، این کاخ را تبدیل به نمایشگاهی کرد تا نمایانگر شکوه خانواده سلطنتی باشدف به همین خاطر عتیقه های باستانی مروبط به یونان و رم های در این کاخ به نمایش گذاشته شد.

این کاخ از اواخر قرن هجدهم رسما به عنوان یک موزه بازگشایی شد و از ان موقع تاکنون همواره به عنوان پربازدید ترین موزه جهان شناخته میشده است.

این موزه اثار هنری و فرهنگی ای در خود جای داده است که تقریبا مشابه ان در هیچ کجای جهان یافت نمیشود، به طور مثال منشور حمورابی از تمدن کهن بابل و یا اثار اصل شخص داوینچی، تعداد اثار نفیسی که در این موزه نگهداری میشوند به بیش از 35 هزار اثر میرسد.

این موزه هر روز از 8 صبح تا ده شب باز است و شما میتوانید با پرداخت هزینه اندک به بازدید از این موزه بپردازید.

4-کوت داورز

دریای مدیترانه یکی از بزرگترین و البته زیبا ترین مناطق دریایی در جهان است که سه قاره اروپا، اسیا و افریقا را به یدکدیگر متصل میکند.

این دریا میزبان سواحل زیبای جورواجوری است که از قضا زیبا ترین ساحل این دریا در کشور فرانسه قرار گرفته است.

کوت داورز با آب و هوای عالی و مناظر زیبا به یکی از مناطق مورد علاقه گردشگرانی تبدیل شده است که دیگر از پاریس و همه زیبایی هایش خسته شده اند.

در کنار تفریحات ابی مورد انتظار نظیر جت اسکی و قایق سواری، این شهر میزبان قلعه ها و دژ های گوناگونی بوده است که هر کدام اقامتگها چندی از قدرتمند ترین خاندان های تاریخ فراسنه بودمند، همانند خاندان گلومرلی.

بندر این شهر تا حدی با شهر این منطقه در هم تنیده شده که باعث شده این قسمت به نام ونیز کورت داورز شناخته شود.

این منطقه گردشگری زیبا از دو شهر کهن نیس و انتیپ تشکیل شده است که هر یک از باز ماندگان تمدن های یونانی و رومی هستند.

5-مون بلان

اگر کمی موی سفید کرده باشید، بچه های کوه آلپ را به یاد میاورید، و برای کسی از ان نسل که با این پویانمایی ها بزرگ شده اند، چه چیزی زیبا تر از تماشای مناظر انیمیشن های دوران کودکی؟

معنای اسم این کوه به فرانسوی کوه یا غول سفید است و در رشته کوه های آلپ قرار گرفته است.

هر سال گردشگران بسیاری به این بام اروپا سفر میکنند تا لذت کوهنوردی و تماشای مناظر را تجربه کنند.

این قلعه نزدیک به چهار هزار متر ارتفا دارد و تنها کمی کوچک تر از دماوند خودمان است.

در سرتاسر این قله یخچال ها و قندیل های عظیم طبیعی یافت میشود.

جالب است بدانید این کوه میزبان بزرگترین عکس برداری جهان بوده است، عکسی که اگر قرار باشد چاپ شود به اندازه یک زمین فوتبال خواهد شد زیرا از بیش از هفتاد هزار عکس تشکیل شده است.

امن ترین مسیر صعود به بالای این کوه مسیر گوتهر هات است که با داشتن یک تیم پشتیبانی قوی، هرگونه احتمال خطر را کاهش میدهد.

6-مون سن میشل

جزیره زیبای مون سن میشل به همراه کلیسا و صومعه زیبای ان یکی از پربازدید ترین مکان های گردشگری فرانسه به حساب میاید.

این جزیره هم به نوبه خود قصه جالبی داردو اسقف شهر اورانچس یعنی اوربرت ادعا کرد که مدام خواب میکائیل، فرشته مغرب را میبیند که به او دستور میدهد فورا یک صومعه در این جزیره بسازد تا شیاطین را دور نگه دارد!

هرچند این صومعه تبدیل به یک منطقه امن و بیطرف در زمان جنگ های بین خاندانی فرانسه شد، دوک ها و اشراف فرانسه دستور داده بودند که به کسانی که به این کلیسا پناه میاورند صدمه ای وارد نشود، اینطور شد که این صومعه تبدیل به ناجی مردم ان منطقه شد که از جنگ های بین خاندانی فرار کرده بودند.

پس از مدتی با افزایش شمار پناهندگان این صومعه در کنار نقش مذهبی خود اقدام به آموزش علوم مختلف و سواد اموزی کرد که باعث خلق آثار جالبی در این صومعه شد.

در کنار این صومعه ساختمان های زیبای پرشماری قرار دارند که اکثر انها به موزه تبدیل شده است، هرچند تعدادی علارغم معماری قدیمی خود در واقع بنا های جدیدی هستند که به عنوان رستوران و کافه ایفای نقش میکنند.

این جزیره طی جنگ های فرانسه و انگلستان به اتش کشیده شده است، هرچند صومعه بخاطر ماهیت مقدس خود باز هم از خونریزی در امان بود و تبدیل به پناهگاهی برای مردم جزیره شد.

خط های اتوبوس های زیادی وجود دارند که شما را به جزیره میرسانند، به همین خاطر دسترسی به این جزیره چندان سخت نیست.

جزر و مد در این جزیره بسیار شدید است و گاهی ارتفاع سطح آب تا 15 متر جابه جا میشود!

7-کاخ شنونسو

اگر کاخ ورسای نبود، باید این قصر ار زیبا ترین کاخ در تمامی فرانسه مینامیدیم.

هنری دوم برخلاف اکثر پادشاهان تاریخ فرانسه علاقه زیادی به داشتن حرمسرا برای خود نداشت و در طول زندگی خود تنها چند معضوق داشت.

این کاخ هدیه این پادشاه به معشوق خود بود، به همین خاطر گرچه خیلی بزرگ نیست اما بسیار زیبا ساخته شده است.

خانواده منیر که همان موسس و صاحب غول شکلات سازی جهان است (احتمالا ما ایرانی ها کمتر با این خانوده اشنا باشیم) این کاخ را خریداری کردند و طب برنامه ای هدفمند این کاخ را تبدیل به یک مکان توریستی کردند.

این کاخ برخلاف بسیاری از کاخ های فرانسوی نه پیشینه تاریخی چندان مهدی دارد و نه خیلی بزرگ است، اما به لطف کارهایی که این خانواده در راستای بازدسازی این کاخ انجام دادند این کاخ هماکنون بعد از کاخ ورسای پربازدید ترین کاخ فرانسه است.

این کاخ باغ بسیار بزرگی دارد که مملو از گونه های مختلف گل و گیاه است به همین خاطر بهترین زمان سفر به این کاخ در فصل بهار و تابستان است که این باغ در زیبا ترین حالت خود قرار دارد.

8-میدان کنکورد

این منطقه یکی از عیان نشین ترین مناطق فرانسه به شمار میاید که در ان کسی را پیدا نمیکنید که جیبش خالی باشد.

این میدان تاریخچه سیاهی دارد، در ابتدا به افتخار پادشاهان فرانسه این میدان لوئی نامیده میشد و بعد از مریضی شاه لوئی به امید سلامتی وی تاسیس شد و مجسمه او نصب شد، هرچند در نهایت طی انقلاب کبیر فرانسه با نصب چندین گیوتین به محل اعدام مخالفان انقلاب تبدیل شد.

در نهایت این میدان، میدان انقلاب نام گرفت و از محل اقامت اشرافزادگان به محل اعدام انها تغییر کاربری پیدا کرد.

یک سال بعد از اغاز خونریزی حکام انقلاب از این وحشیگری اخیر خود پشیمان شدند و نام این میدان را به کنکورد که به معنای تقارن و توازن است تغییر دادند تا نشانی بر پایان گذشته خونین فرانسه باشد.

در وسط این میدان یک ابلیسک قرار گرفته که به نظر مدرن و تازه ساخت میاید، اما در واقع ابلیسکی 3000 ساله و مصری بوده که برای ستایش یکی از پادشاهان مصری ساخته شده بود.

این ابلیسک ابتدا ناقص بود، اما در نهایت طی قرن نوزدهم به طور کامل بازسازی شد.

ابنما های زیبایی در این میدان قرار داده شده که همگی انها جنبه تاریخی غنی خود را دارند.

9-قصرشمور

در نهایت یکی از بازماندگان دوران طلایی رسانس در فرانسه.

این قصر در دوران رسانس به سفارش شاه فرانسیس اول ساخته شد تا به عنوان اقامتگاه تفریحی پادشاه ایفای نقش کند.

در چهار گوشه این قصر برج های دیدبانی بلندی قرار گرفته که شاید شما را تا حدی به یاد مناره های مساجد بیاندازد.

این قصر بیش از چهارصد اتاق و نزدیک به سیصد شومینه دارد و از اثار هنری مربوط به دوران رسانس پر شده که در کل تجربه جذابی را برای شمار رقم میزند.

10-کاخ ورسای

و در اخر نماد سوم شهر پاریس و زیبا ترین کاخ فرانسه.

این کاخ که به عنوان عظیم ترین مجموعه کاخ تمام جهان شناخته میشود به دستور لویی چهادهم ساخته شد تا از محیط شلوغ و در ان زمان الوده پاریس تا جای ممکن فاصله بگیرد، به همین خاطر این کاخ با فاصله ده کیلومتری از مرکز شهر پاریس ساخته شده است.

علاوه بر این این کاخ منحصرا به شاه تعلق نداشت، بلکه تمامی دستگاه های دولتی در کاخ جمع شده بودند تا پادشاه بتواند به خوبی به ان نظارت کند.

در واقع اگر بخواهیم رو راست باشیم یک درباری که زمین زیادی نداشت فرق زیادی با یک کارگر کاخ هم نداشت، هر وقت که پادشاه اراده میکرد میتوانست این افراد را از دربار خود بیرون کند و یا حتی گردن بزند.

به همین خاطر تعداد زیادی از درباریان فرانسه به کار هایی مانند زمین خواری روی اوردند تا قدرت خود را در دربار تسبیت کنند.

پادشاه با این کار دست تمام این زمین خواران را قطع کرد و قدرت مطلقی برای خود بدست اورد.

باغ های درون این کاخ از بزرگترین باغ های جهان به شمار میاید و هر سال بیش از بیست هزار گل در این کاخ کاشته میشود.

آب نماهای این کاخ از جمله حوض های پرتعداد آن به گفته گردشگران زیبا ترین بخش های این کاخ محسوب میشوند.

البته این کاخ تنها به مناظر زیبا خلاصه نمیشود و دارای چندین سالن تئاتر و کلیسا است که برای درباریان ساخته شده بود.

در کل درباریان به جز مواقعی که اجازه شخص شاه را داشتند نمیتوانستند از این کاخ خارج شوند، به همین دلیل هرچه که ممکن بود مورد نیاز اهالی کاخ باشد در این کاخ ساخته شده است.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW