ده هتل برتر شهر شیراز

گردشگری امیری 17 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

شیراز در کنار اصفهان یکی از زیبا ترین شهر های تاریخی و توریستی ایران است.

این شهر در دوران طولانی حیات خود بالا و پایین های بسیاری داشته است، از زمان پادشاهان لایق و شیفته هنر، تا پادشاهان بیکفایت.

میراث تعدادی از این پادشاهان لایق هنوز هم جزو زیبا ترین بنا های ایران محسوب میشوند، تور شیراز را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است، به خصوص گردشگران داخلی.

یکی از مسائل مهم برای هر گردشگری که از محل زندگی خود  خارج میشود و اشنایی هم ندارد تا در دیار غربت به یاری او بیاید، مسئله اسکان است.

در این بین قصد داریم تعدادی از بهترین هتل های این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

هتل بزرگ شیراز

این هتل مدرن ترین و البته زیبا ترین هتل در شیراز محسوب میشود، معماری بیهمتا و مدرن ان بخش بزرگی از گردشگران مرفه تر را به این مکان میکشاند.

این هتل در چهارده طبقه بر فراض قله یکی از تپه های شهر در اوایل دهه نود ساخته شده است.

هتل بزرگ شیراز با داشتن بیش از صد و پنجاه سوئیت و اتاق زیبا، یکی از بهترین تجارب را به مشتریان خود هدیه میکند.

تنها چیزی که در این هتل قدری توی ذوق میزند قیمت بالای غذا و نداشتن پارینگ سرپوشیده است، علاوه بر این اکثر مشتریان رستوران از طعم غذا رضایت ندارند.

اما غیر از این ها امکانات بسیار خوبی برا مسافران فراهم شده است، به طور مثال تمامی اتاق ها به تلوزیون اختصاصی مجهز شده است و وای فای رایگان در دسترس همه ی مسافران قرار دارد.

هتل چمران

این هتل با بیش از سی طبقه و دویست و پنجاه اتاق بزرگ ترین هتل شیراز است.

هتل چمران برخلاف بزرگترین رقیب خود که از معماری زیبای خود برای جذب گردشگران استفاده می‌کند، بیش از هرچیزی بر روی مدرن بودن خود و ساختمان بسیار بلندی که تمام شهر را پوشش میدهد حساب باز می‌کند.

امکانات متعددی در این هتل قرار داده شده تا مسافران در طول سفر خود کاملا احساس راحتی کنند، از اینترنت رایگان تا استخر و سونا.

علاوه‌بر این یک زمین ورزش زیبا هم در این هتل قرار داده شده است، هرچند به علت تعداد بسیار زیاد مسافران معمولاً کمی شلوغ است.

رستوران این هتل برخلاف رقیب خود، بسیار باکیفیت است و غذاهایی در خور یکی از بهترین هتل های شیراز را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

هتل زندیه

این هتل از هتل های تازه نفس شیراز است که در اواسط دهه نود بازگشایی شد.

این هتل معماری جالبی دارد و شبیه به کاخ های دوره زندیه ساخته شده است، همین بافت سنتی و زیبا باعث شده بسیاری از گردشگران این هتل را برای اقامت انتخاب کنند.

هتل زندیه یک هتل هفت طبقه است که دارای بیش از هفتاد اتاق برای اقامت مسافران است.

پارکینگ روباز، سالن بدنسازی، گالری صنایع دستی، کرایه اتومبیل، سالن سمینار، صندوق امانات، روم سرویس ، حمام سنتی و مجموعه آبی از جمله امکانات این هتل مجهز هستند، هرچند همانند سرویس های اضافی اکثر هتل های دنیا کمی از رقبای خود گران تر هستند، اما به علت قرار گرفتن در داخل هتل و قابل اطمینان بودن، بسیاری از مسافران ترجیح میدهند از همین امکانات استفاده کنند.

این هتل در نزدیکی ارک کریم خان زند قرار دارد.

برترین هتل های چهار ستاره

هتل های پنج ستاره امکانات بسیار زیادی در کنار کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می‌دهند، اما با جیب مشتریان چندان مهربان نیستند.

برای کسانی که نیازی یا تمایلی به این کیفیت ندارند، هتل های چهار ستاره گزینه های خوبی هستند، هتل هایی که در عین داشتن کیفیت خوب، قیمت به صرفه تری هم دارند.

هتل رویال

این هتل از نظر معماری تا حدودی به هتل بزرگ شیراز شباهت دارد، اما متاسفانه فاقد ظرافتی است که معماری هتل بزرگ از آن برخوردار است.

هرچند هتل رویال این ضعف را در قسمت های دیگر خود جبران می‌کند.

این هتل هم در اوایل دهه نود افتتاح شد و دارای بیش از شصت اتاق و سوئیت است، اتاق های این هتل همگی به یک عدد تلویزیون و وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند.

این هتل به یک عدد پارکینگ، باشگاه، زمین ورزشی، استخر و سونا، رستوران چهار ستاره، و سرویس ایاب و ذهاب مجهز است.

علاوه بر این فاصله چندانی با اثار تاریخی و گردشگری این شهر زیبا ندارد.

هتل آریوبرزن

این هتل برخلاف دیگر هتل های لیست سابقه ای چند ده ساله دارد و در اواسط دهه نود یک دوره بازسازی را پشت سرگذاشته است، بازسازی ای که گرچه در ظاهر بیرونی هتل تاثیری نگذاشته، اما در داخل معجزه آفریده است.

داخل این هتل تماماً پوشیده از رنگ طلایی، تابلو ها و مجسمه های زیبا، و دیگر انواع دکور است که باعث می‌شود این هتل را با یک هتل پنج ستاره اشتباه بگیرید.

این هتل دارای کافی‌شاپ، رستوران، چند مرکز خرید نسبتا گران‌قیمت، و البته یک عدد گیم کلاب است که در نوع خود بسیار جالب توجه است.

این هتل بیش از مراکز گردشگری، نزدیک به مراکز خرید شیراز افتتاح شده است.

هتل الیزه

این هتل هم از هتل های زیبا و تازه‌ساز شیراز است که به اندازه رقبای خود و شاید حتی کمی بیشتر از آن‌ها مجهز شده است.

تمامی اتاق های این هتل به سرویس خواب، تلویزیون و یخچال های ساید مجهز هستند.

امکانات خود هتل هم به خوبی رقبای چهار ستاره و یا حتی پنج ستاره خود است.

اگر قرار باشد تمام امکانات این هتل را نام ببریم، باید گفت این هتل به سالن ورزشی، اینترنت رایگان، وعده های غذایی رایگان، استخر، مرکز خرید، رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت، و حتی یک عدد صرافی برای مهمان های خارجی خود مجهز است که حتی از تعدادی از رقبای پنج ستاره خود مجهز تر محسوب می‌شود.

تنها ایراد این هتل پارکینگ روباز و بسیار کوچک ان است.

هتل های سه ستاره

در این بخش میل به کیفیت رنگ باخته و پای قناعت وسط می‌آید، این هتل ها مناسب گردشگرانی است که اهمیت چندانی به امکانات هتل خود نمی‌دهند و قصد دارند تمام روز را در شهر مشغول گردش باشند.

این هتل ها به طور قابل توجهی کیفیت پایین تر و البته قیمت کمتری نسبت به برادران چهار ستاره و سه ستاره خود دارند.

هتل تالار

این هتل به نسبت قیمت خود امکانات خوبی دارد و از آن بهتر موقعیت مکانی حتی بهتری نسبت به هتل های پنج ستاره دارد.

مهم نیست کجا بخواهید بروید، این هتل دسترسی مناسبی به تمام مکان های گردشگری شهر شیراز دارد، از ارگ کریم خان و دروازه قرآن، تا سعدیه و بازار وکیل، از این هتل به هرکجا که بخواهید بروید فقط کافی است نیم ساعت پیاده روی کنید.

امکانات این هتل اما چندان درخشان نیستند و امتیاز خوبی هم برای این هتل به ارمغان نیاورده اند، امکانات این هتل تنها به اینترنت و صبحانه رایگان، به همراه یک مینی بار خلاصه می‌شود.

اما در کنار همه این‌ها قیمت کمتری از دیگر هتل های سه ستاره دارد.

امتیاز این هتل در گوگل مپ متاسفانه کمتر از چهار ستاره است.

هتل ارگ

این هتل جزو هتل های باسابقه این شهر است و چند دهه است که به گردشگران و مسافران خدمات رسانی می‌کند.

اگر هتل تالار موقعیت مکانی خوبی برای مکان های توریستی شهر دارد، این هتل در عوض بسیار به فرودگاه نزدیک است و حتی یکی سرویس حمل نقل هم دارد.

اگر قرار باشد تعدادی از مهم‌ترین امکانات هتل ارگ را نام ببریم، می‌توان به اینترنت رایگان، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس های حمل و نقل و خشک شویی شاره کرد.

این هتل حدود ۶۵ اتاق مدرن دارد که به یک عدد تلویزیون چهل و هشت اینچ، گاز برای پخت و پز، یخچال بزرگ و سرویس خواب مجهز هستند.

هتل بین الحرمین

این هتل افزون به موقعیت مکانی نسبتاً خوب، دارای زیبایی چشمگیری است که از برخی هتل های پنج ستاره شهر هم بهتر است.

به طرز جالبی این هتل به طور کامل بر پایه بافت سنتی ساخته شده است و شما را به یاد یکی از باغ های قدیمی شاهان صفوی می‌اندازد.

چیزی که این هتل را در شیراز منحصر به فرد می‌کند داشتن فضای سبز است که در این روزگار آپارتمان نشینی واقعاً مایه مباهات مسافری است که این هتل را انتخاب کرده، علاوه بر این، هتل بین الحرمین یک پارکینگ بزرگ و روباز هم دارد که شما را از خطرات پارک کردن خودروی خود در داخل خیابان های یک شهر غریب نجات میدهد.

این هتل یک رستوران و یک کافه مجهز و نسبتا متنوع هم دارد.

اگر به باغ های سنتی علاقه دارید این هتل بهترین گزینه و البته اقتصادی ترین گرینه برای شما محسوب می‌شود.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW