انجام ده کار مهم در سفر به آنتالیا

گردشگری امیری 11 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

تور آنتالیا و جاذبه های ناب آن، از بناهای تاریخی گرفته تا آب ‌و هوای بی‌ نظیر ساحلی، سفری است که شما را به دنیایی مملو از زیبایی و ماجراجویی می ‌برد.

با انجام این ده کاری که در ادامه معرفی می کنیم، سفر خود به آنتالیا را به یک تجربه خاطره انگیز و راحت تبدیل کنید.

در سفر به آنتالیا این کار ها را انجام دهید

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا (Kaleiçi)

شهر قدیمی کالیچی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است. این منطقه تاریخی با خانه های قدیمی به سبک دوران عثمانی، بازارها و کافه ها پر شده است.

کالیچی در قرن 12 توسط سلجوقیان ساخته شد و در طول قرن ها به عنوان مرکز تجاری و فرهنگی آنتالیا خدمت کرده است.

کالیچی مکانی عالی برای لذت بردن از غذاهای محلی ترکیه ای و بین المللی، خرید سوغاتی، صنایع دستی است.

سواحل آنتالیا

یکی از بهترین تفریحات آنتالیا رفتن به سواحل، آفتاب گرفتن و تجربه تفریحات آبی است. آنتالیا دارای سواحل شنی و ماسه ای زیبا با آب های فیروزه ای است.

ساحل لارا و ساحل کنیالتی دو مورد از محبوب ترین سواحل آنتالیا هستند.

ساحل لارا یک ساحل طولانی و شنی است که در کنار کوه های توروس قرار دارد. ساحل لارا مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش های آبی است. این ساحل همچنین مکانی عالی برای لذت بردن از مناظر زیبای دریای مدیترانه است.

ساحل کنیالتی یک ساحل شهری محبوب است که دارای شن و ماسه های طلایی و آب های شفاف و فیروزه ای است. این ساحل، دارای امکانات زیادی از جمله صندلی های آفتابگیر، چتر، رستوران، کافه و فروشگاه است.

آبشار های دودن آنتالیا (Duden waterfalls)

آبشار های دودن دو آبشار زیبا هستند که در نزدیکی آنتالیا واقع شده اند. آبشار دودن بالا، در بالای کوه قرار دارد و آبشار دودن پایین، در دریای مدیترانه می ریزد.

آبشار های دودن یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های توریستی آنتالیا هستند. قایق سواری یک راه عالی برای دیدن آبشارها از نزدیک است. قایق ها شما را در امتداد رودخانه دودن می برند و به شما امکان می دهند از نزدیک منظره خیره کننده آبشارها را مشاهده کنید.

موزه آنتالیا (Antalya Museum)

موزه آنتالیا یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است. این موزه دارای مجموعه ای گسترده از آثار باستانی از دوران پیش از تاریخ تا دوره عثمانی است.

موزه آنتالیا مکانی عالی برای یادگیری در مورد تاریخ و فرهنگ ترکیه است.

شهر باستانی پرگا آنتالیا (Perge)

شهر باستانی پرگا یکی از مهم ترین شهرهای باستانی آنتالیا است. این شهر در قرن 7 قبل از میلاد توسط یونانی ها تاسیس شد و خرابه های باستانی آن معماری رومی را به نمایش می گذارند.

یکی از مهم ترین بخش های این شهر، استادیوم بزرگ آن است که به خوبی نگه داری شده است.

شهر باستانی پرگا دارای آثار باستانی زیادی از جمله آمفی تئاتر، معبد آتنا و حمام های رومی است.

بندر قدیمی آنتالیا (Old Harbour of Antalya)

بندر قدیمی آنتالیا یک بندر زیبا است که در مرکز شهر واقع شده است و در طول قرن ها یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم بوده است.

بندر قدیمی آنتالیا دارای کافه، بازار و مغازه ها است و یک مکان عالی برای قدم زدن و تماشای قایق ها است.

شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا (historical city of Aspendos)

اگر به آنتالیا رفتید، حتما از شهر تاریخی و باستانی آسپندوس دیدن کنید.

شهر تاریخی آسپندوس دارای آثار باستانی زیادی از جمله آمفی تئاتر رومی است که یکی از بهترین آمفی تئاترهای رومی در جهان است. این آمفی تئاتر می تواند تا 12000 نفر را در خود جای دهد.

علاوه بر آمفی تئاتر، آسپندوس دارای آثار باستانی دیگری از جمله معبد آتنا، حمام های رومی و پل رومی است. این شهر همچنین دارای مناظر طبیعی زیبا است، از جمله آبشارها و رودخانه ها.

سفر به روستاهای Cirali و Olympos

روستاهای Cirali و Olympos دو روستای کوچک و زیبا هستند که در نزدیکی آنتالیا واقع شده اند.

Cirali یک روستای کوچک و آرام است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و با ساحل بکر و چشم ‌اندازهای کوهستانی مرتفع زیبا، تصویری رویایی پیش روی بازدید کنندگان قرار می دهد. این ساحل دارای آب بسیار تمیز و شفاف است که برای شنا عالی کردن است. Cirali همچنین دارای یک آتشفشان خاموش است که در بالای تپه روستا قرار دارد. همچنین در ساحل Cirali، کافه و رستوران‌ های زیادی با طراحی و استایل جذاب خود و همچنین منوهای متفاوت، پذیرای مهمانان هستند.

Olympos یک روستای باستانی است که در کنار رودخانه Olympos واقع شده است. این روستا به دلیل بقایای شهر باستانی Olympos و جنگل های کاج اطراف آن شناخته شده است. بقایای این شهر باستانی شامل معبد، پل، دیواره ‌های دفاعی، گورستان، کاخ پادشاهی بیزانس و یک تئاتر رومی است. روستای Olympos همچنین یک مقصد محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است.

بندر باستانی فازلیس آنتالیا (Phaselis)

فازلیس یک شهر بندر باستانی است که به دلیل بقایای باستانی خود، از جمله معابد، تئاتر و رودخانه، شناخته شده است.

این شهر همچنین دارای یک موزه است که یافته های مختلف حفاری شده را نشان می دهد.

صبحانه سنتی ترک

تجربه صبحانه سنتی ترک در آنتالیا یک تجربه فراموش نشدنی است. رستوران های زیادی در آنتالیا وجود دارند که صبحانه سنتی ترک را سرو می کنند.

صبحانه سنتی ترکی معمولا شامل نان، پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، مارمالاد، روغن زیتون و میوه است.

تفریحات دیگر آنتالیا

یکی از جذاب ‌ترین بخش ‌های سفر به آنتالیا، تفریحات شبانه آن است. این شهر دارای چندین منطقه تفریحی شبانه است که در آن می ‌توانید از انواع رستوران‌ ها، کافه‌ ها، کلاب‌ های شبانه و مراکز خرید لذت ببرید. در برخی از این مراکز، برنامه‌ های زنده موسیقی و رقص نیز اجرا می ‌شود.

علاوه بر تفریحات شبانه، امتحان کردن غذاها و شیرینی‌ های آنتالیا نیز یکی از تجربه‌ های فوق العاده سفر به این شهر است. غذاهای ترکی بسیار متنوع و خوشمزه هستند و می ‌توانید در رستوران‌ های مختلف آنتالیا، انواع این غذاها را امتحان کنید. برخی از غذاهای معروف ترکی عبارتند از:

  • کباب ترکی
  • بورک
  • دونر کباب
  • لاهماجون
  • باقلوا

یکی دیگر از بهترین تفریحات آنتالیا، ورزش های آبی مانند غواصی، جت ‌اسکی، بازی در پارک‌ های آبی، قایق ‌سواری، ماهیگیری، رفتینگ، پاراسیلنگ و شنا هستند.

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا از از اوایل اردیبهشت ماه تا اواسط مهر است، زمانی که آب و هوا گرم و آفتابی است. دمای هوا در این مدت بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد است. این زمان همچنین، بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل آنتالیا است.

اگر قصد دارید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی آنتالیا دیدن کنید، می توانید در طول سال از آن بازدید کنید.

اگر قصد دارید در آنتالیا اسکی کنید، آبان تا اردیبهشت بهترین زمان است. در این مدت، پیست اسکی ساکلیکنت در نزدیکی آنتالیا باز است.

تور چارتر آنتالیا

تور چارتر آنتالیا یک تور هوایی است که توسط آژانس های مسافرتی برگزار می شود. تورهای چارتر ارزان تر از تورهای سیستمی هستند، زیرا آژانس مسافرتی یا شرکت های هواپیمایی با خرید بلیط هواپیما و هتل به صورت عمده، تخفیف دریافت می کند.

تورهای چارتر آنتالیا شامل موارد زیر می شوند:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما از مقصد شما به آنتالیا
  • اقامت در هتل
  • ترانسفر فرودگاهی

غذا و تورهای شهری معمولا به صورت اختیاری ارائه می شوند.

برای خرید تور چارتر آنتالیا حتما از یک آژانس مسافرتی معتبر تور را خریداری کنید، و از شرایط و قوانین تور، مثل شرایط کنسلی مطلع باشید.

خرید تور آنتالیا و سفر به این شهر پر رمز و راز، می تواند یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین سفر های شما باشد.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW