تور ارمنستان به صورت شخصی یا گروهی

گردشگری امیری 27 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

سفر راهی عالی برای کسب تجربه، یادگیری چیزهای جدید، کشف و زندگی پرماجرا است. تقریبا همه مردم دنیا رویای سفر را دارند. ما در تصور خود فکر می کنیم که به کدام نقطه دوست داریم سفر کنیم، چه کارهای در آنجا انجام دهیم و چه کسی ما را همراهی کنید. یکی از این نقاط می تواند ارمنستان باشد. هر ساله تور ارمنستان برگزار میشود و این فرصت را به ایرانیان می دهد تا با هزینه ای کمتر به این کشور سفر کنند. با این حال برخی سفر با خودرو شخصی را ترجیح می دهند و دوست دارند خودشان این سفر را در هر زمان که می خواهند انجام دهند. آیا شما نیز قصد سفر به ارمنستان را دارید و نمی دانید کدام شیوه برای شما مناسب است؟ شاید پاسخ خود را در این مقاله پیدا کنید.

تورهای گروهی ارمنستان

اگر فردی برون گرا هستید، این سبک از سفر مناسب شما است! تورهای گروهی مزایای بسیاری در زمینه روابط اجتماعی و فرهنگی به همراه دارد. اول از همه، سفر با گروه و تور ارمنستان می تواند موقعیت مناسبی برای افرادی باشد که می خواهند دوستان بیشتری پیدا کنند. در طول سفر نیز، از آنجایی که شما رانندگی نمی کنید، از مناظر زیبا و خیره کننده در کنار مردم لذت می برید، چند عکس یادگاری می گیرید و خاطراتی فراموش نشدنی می سازید.

داشتن تورلیدر و راهنما در سفر گروهی

راهنما در تور مسافرتی ارمنستان نقش کلیدی بازی می کند. چرا که بسیاری از مردم ارمنستان به زبان ارمنی یا روسی صحبت می کنند و انگلیسی کمتر استفاده می شود. یک راهنمای باتجربه و آگاه کمک می کند تا تاریخ و فرهنگ این کشور را بهتر درک کنید. در عین حال، کمک می کند تا با مردم محلی ارتباط برقرار نمایید. همچنین، مدیریت گروه را بر عهده دارد تا همه چیز با نظم پیش برود.

ایمنی سفر با تور گروهی

وقتی صحبت از ایمنی در طول سفر می شود، بسیاری از مردم به جای سفر مستقل، به یک تور گروهی فکر می کنند. در تور ارمنستان می توانید فعالیت های گروهی را انجام دهید و وقتی در گروه هستید احساس امنیت بیشتری خواهید داشت. از آنجایی که تحت مراقبت افرادی هستی که می دانند چه کاری باید انجام داد، دیگر نگران نخواهید بود.

بسیاری از مقاصد سفر ارزش دیدن با یک گروه را دارند زیرا رسیدن به آنها به تنهایی چالش برانگیز است. به عنوان مثال، از آنجایی که ارمنستان مسیرهای مشخص زیادی ندارد، پیدا کردن جاده مناسب برای مسافران بسیار دشوار خواهد بود. حتی اگر یک GPS داشته باشید هم همیشه در کوه یا جنگل به شما پاسخگو نخواهد بود. بنابراین، راهنمای تور ارمنستان راه های امن را به شما نشان خواهد داد.

برنامه ریزی مناسب

شاید فکر کنید تورهای گروهی گرانتر از سفرهای مستقل با خودروی شخصی هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به تنهایی سفر کنند. در حالی که شما یک هزینه ثابت به تور مسافرتی ارمنستان پرداخت خواهید کرد و همه چیز از جمله محل اقامت، حمل و نقل و غیر را تور برای شما سازماندهی می کند. تورهای گروهی همیشه سفر شما را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی می کنند. همان طور که می دانیم، تعداد مکان های دیدنی در ارمنستان بسیار است، امّا تورهای گروهی مکان هایی را نشان می دهند که ارزش بازدید را دارد.

سفر مستقل

در سفر با خودرو شخصی یا می توانید با دوستان و خانواده همراه گردید یا به تنهایی سفر کنید. سفر راهی برای کشف خود منبعی عالی برای کسب تجربه به شمار می رود. پس اگر می خواهید خود یا دوستان را بهتر بشناسید، با آنها سفر کنید. اگر به دنبال ماجراجویی و چالش های جدید باشید، این نوع سفر مخصوص شما خواهد بود.

در سفر با خودرو شخصی باید به خودتان تکیه کنید

تصور کنید که در کشوری جدید هستید و نمی دانید کجا بروید. همه چیز برای شما جدید است، مردم، مکان ها، فرهنگ و ...؛ سفر مستقل به شما این امکان را می دهد که به خودتان تکیه کنید و همه چیز را سازماندهی نمایید. برنامه ریزی مسیر، اینکه کجا بروید و در کجا بمانید همگی توسط خود شما انجام می شود. به هر حال این فرصت را ایجاد می کند تا مناظری پنهان در ایروان را مشاهده کنید.

با این حال سفر با خودرو شخصی به ارمنستان از جهاتی استرس زا است. چرا که تمام برنامه ریزی بر عهده خود شما است و تصمیم گیری و هماهنگی با خانواده یا دوستان می تواند سخت باشد و آنها نظری دیگر داشته باشند.

سفر با خودرو شخصی به صورت انفرادی

می توان گفت مهم ترین قسمت سفر به صورت مستقل کسب اعتماد به نفس و شجاعت است. این نوع سفر کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه با موانع کنار بیاید و همچنین به عنوان یک فرد مستقل رشد کنید. برخی افراد از این سبک سفر لذت می برند چرا که آزادی عمل بیشتری به آنها می دهد.

زمانی که به تنهایی سفر می کنید در طول سفر تجربه بیشتری به دست خواهید آورد. چرا که به همه چیز دقت خواهید و زیر و بم های آن محیط را بهتر خواهید شناخت. اگر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، در مورد مناطق محبوب محلی، مکان های خاص، غذا و بهترین محل اقامت اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

هزینه سفر

گفته می شود که وقتی به تنهایی سفر می کنید، صرفه جویی در بودجه آسان تر است، امّا این کاملا به شما بستگی خواهد داشت. باید بدانید اگر بخواهید با خودرو شخصی به ارمنستان سفر کنید، پیش از سفر باید گواهینامه بین المللی بگیرید، مالکیت خودرو را به صورت بین المللی ثبت کنید و از این قبیل مسائل که هم زمان بر است و هم هزینه خواهد داشت. علاوه بر آن، هزینه سوخت، پارکینگ و اقامت را نیز در نظر داشته باشید.

سیوان دشت آریا، مجری و کارگزار رسمی تور ارمنستان با نازلترین قیمت بازار و بهترین خدمات

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW